Betingelser
Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på sono.dk og shop.sono.dk.
Er du forbruger, se: "Handelsbetingelser til forbrugerkøb (B2C)"
Er du en virksomhed med CVR-nr / det offentlige, se: "Handelsbetingelser til virksomheder med CVR-nr og det offentlige (B2B og B2G)"
Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på sono.dk.
Hjemmesidens ejer
Webshoppen ejes af:
Sono Danmark A/S
CVR.nr.: 29153205
Thrigesvej 37a
7430 Ikast
97252888
support@sono.dk
AFTALEINDGÅELSE
Når du afgiver din ordre via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en ordrebekræftelse til din e-mail. Din bestilling behandles den efterfølgende hverdag af kundeservice, som vil kvalitetssikre din bestilling og sende dig den endelige ordrebekræftelse. Kvalitetssikringen består i at kontrollere at vi er leveringsdygtige i tråd med din bestilling og at vi har tilfredsstillende information om leveringsadresse. Når du har modtaget den endelige ordrebekræftelse, er der indgået en bindende aftale. Bemærk at I webshoppen informeres der om et produkt er tilgængelig på lager, og om forventet leveringstid. Transporttiden er afhængig af produktets beskaffenhed, bestillingens størrelse, samt hvor i landet produkterne skal leveres. Vi definerer derfor leveringstid som afsendelsestidspunkt fra vores lager. Normalt sendes lagerførte produkter samme dag eller op til 3 dage efter bestilling. Enkelte produkter eller projekt salg har længere leveringstid. Når Sono har modtaget og registreret din ordre, vil det enkelte produkt blive pre-reserveret til dig i vores system. Således kan Sono garantere at ”først til mølle” også får først leveret, selv om andre varer på den samme ordre ikke er leveringsklare.
BETALING
Sono Danmark A/S modtager følgende betalingsmidler:
MasterCard
Visa
Maestro
MobilePay
Beløbet for varerne trækkes først på din konto, når varerne afsendes. I forbindelse med dellevering trækkes kun det beløb svarende til den faktiske levering.
Hvis der er tale om en vare, der skal specialfremstilles f.eks. på specialmål, trækker vi beløbet, når udførelsen påbegyndes.
LEVERING
Vi tilbyder kun levering til adresser i Danmark.
Vores leveringstid er 1-5 hverdage efter din bestilling er modtaget. Der kan dog forekomme længere leveringstider for særlige varegrupper. Ordrer indeholdende bestillingsvarer vil som udgangspunkt have en længere leveringstid. Du kan se den forventede leveringstid under den pågældende vare på vores hjemmeside.
Levering foregår ab fabrik. Hvis ikke andet er aftalt, gælder Incoterms 2020, DAP (Delivery at Place) modtagerens adresse på gadeniveau, ”dør-til-dør”. Montage eller anden godshåndtering på modtagerens adresse, er ikke inkluderet medmindre dette er specificeret i en skriftlig aftale. Risikoen for varen går over til køberen når varen er overtaget af køberen i henhold til aftalen. Hvis køberen undlader at overtage en vare som er stilet til hans eller hendes rådighed efter aftalen, har køberen stadigvæk risikoen for tab eller skade som ikke skyldes egenskaber ved varen selv.
Vi tilbyder gratis levering ved køb over 5.000 kr inkl. moms.
En forgæves kørsel og genlevering koster 300 kr.+ moms / 450 kr. inkl. moms, uanset om det er til en privat eller erhvervs adresse.
Du kan finde mere information om de enkelte fragtomkostninger her: sono.dk/leveringstid
FORTRYDELSESRET
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Hvis du har købt flere varer, kan du vælge kun at fortryde en del af leveringen.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du;
Har modtaget din vare eller den person, du har valgt, har modtaget den.
Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Hvis du har bestilt flere varer hos os, og varerne ikke leveres samtidig, løber din fortrydelsesfrist først fra modtagelsen af den sidste vare i ordren.
Hvis fortrydelsesfristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsdag, forlænges fristen til den efterfølgende hverdag.
Undtagelser til fortrydelsesretten
Det er ikke alle varer, som du kan fortryde og returnere. Varer, der skal specialfremstilles eller som bærer et personligt præg er ikke omfattet af fortrydelsesretten.
Hvad gør jeg, hvis jeg vil fortryde?
Hvis du ønsker at fortryde dit køb, skal du inden fortrydelsesfristen udløber give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Du kan give os meddelelse ved enten at sende en mail til support@sono.dk eller benytte nedenstående standardfortrydelsesformular.
I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret, samt om du ønsker at returnere hele eller dele af dit køb.
Returnering af varen og betaling af returomkostninger
Når du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb, skal du sende eller aflevere varen til Sono Danmark A/S, Thrigesvej 37a, 7430 Ikast.
Returneringen af varen skal ske uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at returnere varen.
Du skal selv betale omkostningerne i forbindelse med din returnering.
Varer som f.eks. møbler kan ikke returneres med almindelig post. De forventede returneringsomkostninger for sådanne varer kan oplyses af kundeservice.
Tilbagebetaling af købssummen ved fortrydelse
Hvis du fortryder hele dit køb, refunderer vi den fulde købesum til dig.
Vi refunderer købssummen uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde købet. Tilbagebetalingen vil foregå med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har accepteret en anden tilbagebetalingsform. Tilbagebetaling sker altid gebyrfrit for dig.
Vi har dog ret til at tilbageholde købssummen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varen er sendt eller leveret tilbage til os.
Emballage og varens stand ved tilbagelevering
Når du returnerer en vare til os, skal du tilbagelevere den i original emballage. Du har ret til at åbne emballagen for at kontrollere eller afprøve varen, men hvis emballagen mangler eller er ødelagt, er der tale om en værdiforringelse, som kan medføre, at vi fradrager et beløb i købssummen svarende til værdiforringelsen, inden købssummen tilbagebetales.
For så vidt angår selve varen, hæfter du kun for en eventuel forringelse af produktets værdi, hvis du har benyttet produktet på en måde, der går udover, hvad der er nødvendigt for at kontrollere varens stand eller dens egenskaber.
Det er dit eget ansvar at sikre, at varen er forsvarligt indpakket, når du sender den retur. Du bærer nemlig selv risikoen for varen, indtil vi har modtaget den.
REKLAMATION
Som kunde har du ifølge købeloven en 2 års reklamationsret, hvis varen har en mangel. Det betyder, at du som udgangspunkt har ret til at få varen repareret eller ombyttet. Hvis ikke reparationen kan ske inden for rimelig tid, kan du efter omstændighederne i stedet få et afslag i prisen eller få købesummen tilbage.
Hvordan reklamerer jeg?
Hvis du ønsker at reklamere over en mangel, skal du inden for rimelig tid sende en mail til vores kundeservice support@sono.dk. Vi anbefaler dig at reklamere til os hurtigst muligt efter du har opdaget manglen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Send os gerne et billede af produktet sammen med beskrivelsen af fejlen.
Bliver din reklamation godkendt, fremsender vi et nyt produkt og forestår booking af fragt til afhentning på en aftalt dag, så du kan returnere produktet uden omkostninger for dig. Hvis det aftales at du selv skal stå for booking af fragten, skal du sikre dig, at du modtager en kvittering, så vi kan refundere dine rimelige fragtomkostninger.
Ved returneringen af varen, skal du sørge for, at varen er forsvarligt emballeret.
KLAGEMULIGHEDER
Ønsker du at klage over et køb fra vores webshop, skal du i første omgang sende en mail til vores kundeservice support@sono.dk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus her: https://kpo.naevneneshus.dk/Public/Home/ChooseLoginProvider?returnUrl=https://kpo.naevneneshus.dk/External
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage, skal du angive vores e-mail adresse support@sono.dk.
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
- Til Sono Danmark A/S, Thrigesvej 37a, 7430 Ikast:
- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)
- Bestilt den (*) /modtaget den (*)
- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)
- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (Kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
- Dato
(*) Det ikke relevante udstreges